هشدار غرب به نتانیاهو: اقتصاد کرانه باختری را فلج نکن-راهبرد معاصر
رایزنی وزرای خارجه ایران و انگلیس با محوریت تجاوز اسرائیل حزب‌الله عراق: آمریکا باید بهای حمله اسرائیل به ایران را بپردازد دست رد ژنرال السیسی به سینه نتانیاهو سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین: به صورت رسمی چیزی درباره گفتگو‌ها دریافت نکرده‌ایم کامالا هریس: ایران به حمله نظامی اسرائیل پاسخ ندهد هشدار غرب به نتانیاهو: اقتصاد کرانه باختری را فلج نکن درخواست سه کشور از شورای امنیت برای تشکیل جلسه فوری درباره تجاوز اسرائیل به ایران ۱۸ شهید و مجروح در بمباران حاره صیدا در جنوب لبنان عراقچی در کمیسیون امنیت ملی: خواهان جنگ نیستیم اما از جنگ فرار نمی‌کنیم ایران: هم‌دستی آمریکا در جنایت رژیم صهیونیستی قطعی است در دیدار نمایندگان ایران و روسیه در وین چه گذشت؟ نامه عراقچی به شورای امنیت و گوترش درباره تجاوز اسرائیل افزایش شمار شهدای لبنان به ۲۶۵۳ شهید وقوع یک حادثه امنیتی سخت علیه صهیونیست‌ها در جنوب لبنان حزب الله خواستار تخلیه فوری ده‌ها شهرک صهیونیست نشین شد

هشدار غرب به نتانیاهو: اقتصاد کرانه باختری را فلج نکن

وزرای خزانه‌داری آمریکا و متحدان غربی این کشور در نامه‌ای به نخست‌وزیر اسرائیل هشدار دادند در صورت عدم تمدید مجوز همکاری بانک‌های این رژیم با بانک‌ها فلسطینی، اقتصاد کرانه باختری سقوط خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 27
کد خبر: ۲۶۱۳۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزرای خزانه‌داری آمریکا و متحدان غربی این کشور در نامه‌ای به نخست‌وزیر رژیم اشغالگر هشدار دادند در صورت عدم تمدید مجوز همکاری بانک‌های این رژیم با بانک‌ها فلسطینی، اقتصاد کرانه باختری سقوط خواهد کرد.

رسانه آمریکایی گزارش داد «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری ایالات متحده و هفت نفر از همتایان غربی او در نامه‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که سیاست‌های «بتسلئل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اشغالگر ممکن است به فروپاشی اقتصاد فلسطینیان منجر شود.

به گزارش آکسیوس که به این نامه دسترسی پیدا کرده، اسموتریچ تا ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) فرصت دارد همکاری مالی میان بانک‌های اراضی اشغالی و کرانه باختری را تمدید کند. در غیر این صورت، نظام بانکی فلسطینیان تعطیل می‌شود.

بر اساس این گزارش، آمریکا و متحدان غربی‌اش در نامه به نتانیاهو ابراز نگرانی کرده‌اند که شاید اسموتریچ این قرارداد همکاری را تمدید نکند، امری که تبعات بسیار خطرناکی خواهد داشت، از جمله سقوط تشکیلات خودگردان فلسطین و بروز یک بحران امنیتی در کرانه باختری. شط

اسموتریچ که یکی از تندروترین چهره‌های کابینه‌های رژیم صهیونیستی در ادوار مختلف است، با طرح این ادعا که بانک‌های فلسطینی به تامین بودجه «فعالیت‌های تروریستی» کمک می‌کنند، با تمدید این مجوز مخالفت کرده است.

او به این بهانه واهی، در خواست‌هایی از بانک‌های فلسطینی داشته که به گزارش آکسیوس، مقامات آمریکایی و متحدان این کشور می‌گویند برآورده شده است. با این حال، هنوز مشخص نیست آیا اسموتریچ مجوز همکاری با بانک‌های فلسطینی را به بانک‌های رژیم صهیونیستی می‌دهد یا خیر.

وزیر خزانه‌داری آمریکا و همتایانش از ژاپن، کانادا، انگلیس، هلند، استرالیا، فرانسه و همچنین اتحادیه اروپا، در این نامه هشدار داده‌اند که در صورت عدم تمدید این مجوز، بیش از ۱۳ میلیارد دلار تبادل که در نتیجه همکاری میان بانک‌ها صهیونیستی با بانک‌های فلسطینی ممکن شده، متوقف خواهد شد، امری که نه‌تن‌ها به اقتصاد رژیم صهیونیستی آسیب می‌زند، بلکه وضعیت اقتصادی کرانه باختری را هم بسیار دشوار می‌کند.

در این نامه آمده است: «از شما می‌خواهیم همکاری بانک‌ها با کرانه باختری را دست‌کم به‌مدت یک سال دیگر تمدید کنید تا خطر سقوط اقتصادی در کرانه باختری کاهش یابد.» / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده